Co Jesper Svensson ma do powiedzenia o tym, jak się pracuje w Betsson Group?

Trudno pomyśleć o większej ilości wyzwań niż te, które postawił przed wszystkimi rok 2020. Każdy z nas mierzył się z jakimś problemem, zarówno na poziomie zawodowym jak i prywatnym.

Jeżeli chodzi o szefowanie ogromnej firmie, jaką jest Besson Group, to jednym z wyzwań była z pewnością troska o zapewnienie kultury pracy, podczas gdy większość zespołu pracowała z domu.

Podczas ostatniej rozmowy w jednym z bardzo popularnych podcastów, Svensson był jednak niezwykle entuzjastycznie nastawiony do opcji powrotu do biura. Nie zapomniał również wspomnieć o niesamowitych wynikach, które firma osiągnęła w minionym roku, w tym o wejściu marki na kolejne rynki.

Jaką strategię ma Betsson na pandemię, jeżeli chodzi o jego pracowników? Rozwiązanie, które proponuje szef to otwarcie biur firmy tam, gdzie jest to możliwe i gdzie sytuacja epidemiologiczna jest pod kontrolą. Dobra informacja jest taka, że coraz więcej krajów zbliża się do zniesienia ograniczeń, Svensson nie może już naprawdę doczekać się momentu, aż wszyscy będą mogli usiąść za biurkami, swoimi naturalnymi miejscami pracy.

Odmienny świat

Szef stwierdził, że jego podwładni jak i on sam radzili sobie stosunkowo dobrze. Nie da się jednak ukryć, że praca z domu to wciąż dość nienaturalna sytuacja i nie wszyscy odnajdują się w niej tak, jak pracując razem z zespołem z biura.

„Wciąż pracujemy z domu” – mówi Svensson. „Nasi pracownicy są bardzo wydajni i nic nie wskazuje na to, że spędzają czas grając w online casino,”, dodał żartobliwie. “Sprawienie, że kultura pracy nie znika, to rzeczywiście wyzwanie, ale mamy na takie sytuacje naprawdę dobry plan i realizujemy nasz cel. Co więcej, w większości krajów nasze biura stoją otworem, jeżeli ktoś potrzebuje przyjść, nie ma z tym problemu,” zakończył.

Jak pracować bez pracy?

Dywagując o tym, jak praca w domu wpływa na kulturę pracy w ogóle, Svensson zaznaczył, że dla Betsson to, jaka atmosfera panuje w firmie, ma kolosalne znaczenie dla całej filozofii firmy oraz zarządzaniem ludźmi.

Analizująć wpływ pandemii koronawirusa na branżę gier online, Svensson stwierdził, że w zasadzie cały sektor jeszcze bardziej się rozwinął. Zapewne jednym z powodów jest stała digitalizacja.

„W czasie ostatnich kilku lat wprowadziliśmy znaczne ulepszenia naszych produktów. Te rozwiązania zaczynają w końcu działać! W mijającym roku też znacznie urośliśmy i weszliśmy na nowe rynki. Nic nas nie powstrzyma, nawet pandemia! A z czego wynika nasz sukces? Dobre pytanie! Zaryzykowałbym stwierdzenie, że nasz sukces sprowadza się do mieszanki kilku elementów, ale numerem jeden zdecydowanie muszą być utalentowani ludzie, których mamy w naszym zespole,” dodał z uśmiechem.

„2020 rok był trudnym rokiem pod wieloma względami, ale z perspektywy biznesowej jesteśmy w czołówce cyfryzacji i musimy iść do przodu. W ciągu ostatniego roku w firmie Betsson kładliśmy duży nacisk na bezpieczeństwo naszych pracowników. Ciężko pracowaliśm nad aspektami przywództwa i kultury w miejscu pracy” – podsumował. „Myślę, że nasz sukces zawdzięczamy również ludziom, z którymi prowadziliśmy interesy w zeszłym roku” – dodał.

Ale to już było

W październiku 2020 firma Betsson widocznie zmniejszyła swoją dominację na rynku brytyjskim po ogłoszeniu, że wszystkie aktywne znaki towarowe i licencje zostaną przeniesione do domeny Rizk (Rizk.com).

„Aktualnie koncentrujemy się na Ameryce Łacińskiej i widzimy tam duże możliwości” – mówi Svensson. „Liczymy na to, że potrwa to przez wiele lat, wciąż idziemy też do przodu, ponieważ niedawno uzyskaliśmy licencję w Argentynie. To są duże rynki. Brazylia jest ogromnym krajem o dużym potencjale, ale rozwijamy się również bardzo silnie w krajach takich jak Peru i Kolumbia. Królujemy w tej dziedzinie od dawna i osiągnęliśmy przewagę już na kilku rynkach. Teraz staramy się przyspieszyć i utrzymać swoje miejsce”, – podsumował.